Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Szczecinie

IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Monte Cassino w Szczecinie oraz Gimnazjum nr 42 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Szczecinie

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona główna Aktualności Wymiana polsko-niemiecka

Wymiana polsko-niemiecka

Email Drukuj
Dnia 23.04.2017 klasa 2D wraz z panią Urszulą Tyborską i panem Martinem Hanfem wyruszyła w stronę Hamburga, aby wziąć udział w drugiej części polsko-niemieckiej wymiany uczniowskiej.

Późnym popołudniem na dworcu przywitał nas pan Michael Milde, opiekun grupy niemieckiej, oraz uczniowie gimnazjum im. Friedricha Eberta. Następnie pojechaliśmy z niemieckimi kolegami do ich domów. Wieczorem udaliśmy się na wspólne zwiedzanie miasta nocą. Nasi przyjaciele z wielką przyjemnością opowiadali nam o urokach tego miasta. Byliśmy zaskoczeni jego wielkością.

Następnego dnia o godzinie 8:00 spotkaliśmy się całą grupą przed szkołą i rozpoczęliśmy jej zwiedzanie. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek o niemieckim systemie edukacji. Przed południem zaczęliśmy wycieczkę po mieście. Pierwszym przystankiem po obejrzeniu pięknych widoków dzielnicy Blankenese, był kościół św. Michała, jeden z pięciu głównych w Hamburgu, odznaczający się barokowym stylem. Dotarcie do tego miejsca umożliwił nam transport promem, który był dla nas momentem odpoczynku oraz ciekawą atrakcją. Po obejrzeniu kościoła wspięliśmy się na wieżę widokową. Dotarcie tam było dla nas nie lada wyzwaniem. Schodów nie było końca. Po chwili odpoczynku na szczycie ruszyliśmy dalej i zatrzymaliśmy się aby zwiedzić Ratusz- główną siedzibę władz miejskich. Po południu otrzymaliśmy przygotowane przez pana Michaela i niemieckich uczniów kartki z zadaniami gry miejskiej. Jej celem było odnalezienie pobliskich zabytków i poznanie ich historii. Nie było to łatwe, lecz dzięki uprzejmości przechodniów i wytrwałości, udało nam się wykonać wszystkie polecenia. Po grze terenowej, zmęczeni, udaliśmy się do domów.

We wtorkowy poranek na zbiórkę stawiliśmy się o godzinie 9:00. Około godziny 11 zakończyliśmy swoja podroż pociągiem i znaleźliśmy się w Bremen, w którym zwiedziliśmy słynny Ratusz oraz stare miasto. Późnym popołudniem wróciliśmy pociągiem do Hamburga.

Kolejny dzień zaczęliśmy od hospitacji podczas lekcji naszych kolegów. Dzięki temu mogliśmy poznać różnice między polskim, a niemieckim systemem szkolnictwa. Po skończonych lekcjach udaliśmy się do położonego w środku parku planetarium. Na początku wjechaliśmy na szczyt budynku i podziwialiśmy widok na całe miasto, później udaliśmy się do okrągłego pomieszczenia z ekranem obejmującym cały sufit i w okularach 3D przenieśliśmy się w kosmos. Pod koniec dnia zwiedzaliśmy piękną galerię sztuki “Kunsthalle”, gdzie znaleźliśmy wiele znanych (i omawianych przez nas na lekcjach polskiego) obrazów, m.in “Wędrowiec nad morzem mgieł” Caspara Davida Friedricha.

W przedostatni dzień naszej wycieczki podziwialiśmy piękną Filharmonię, wyróżniająca się nowoczesnym stylem. Kiedy zobaczyliśmy ją pierwszy raz z promu nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego, jaka jest ogromna. Następna atrakcja, Park Miniatur, przepełniony rozwiniętą technologią, był dla wszystkich również bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Przenieśliśmy się w nim do słonecznych Włoch, w których byliśmy we wrześniu, odwiedziliśmy Szwajcarię oraz na chwilę mogliśmy znaleźć się w Las Vegas. Po południu zostaliśmy zaproszeni przez naszych przyjaciół na pożegnalny poczęstunek. Był to mile spędzony czas , pełen wzruszeń.

W piątek o godzinie 10:00 całą grupą spotkaliśmy się na dworcu i zakończyliśmy nasz projekt.