Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Szczecinie

IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Monte Cassino w Szczecinie oraz Gimnazjum nr 42 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Szczecinie

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona główna Galeria zdjęć Wizyta w Gymnasium i Realschule TüDESB

Wizyta w Gymnasium i Realschule TüDESB

Email Drukuj
Ocena użytkowników: / 8
SłabyŚwietny

Dnia 20 lutego 2013 roku uczniowie klasy 2d wraz z opiekunem i wychowawcą wyjechali do Berlina. Wyjazd odbył się w formie rewizyty naszych niemieckich kolegów z Kreuzberga.

Pierwszym punktem programu wycieczki było prywatne Gymnasium i Realschule TüDESB (Türkisch Deutches Bildungsinstitut). Na miejscu zostaliśmy ciepło przywitani przez dyrektora placówki- pana Sargina oraz przez dwójkę nauczycieli, którzy odwiedzili nas w Polsce: panią Grosseholz- nauczycielkę języka niemieckiego i pana Baykusa- nauczyciela chemii i historii. Następnie udaliśmy się do stołówki, gdzie zjedliśmy potrawę z chińskiego makaronu oraz typową potrawę turecką: zupę Tarhana i chleb turecki- Fladenbrot. Po posiłku przeszliśmy do klasy by obejrzeć film o tamtejszej szkole oraz fotoreportaż z pobytu tureckich uczniów w Szczecinie. Zostaliśmy również oprowadzeni po kompleksie budynków należących do szkoły. Zakończywszy zwiedzanie szkoły pojechaliśmy wspólnie autobusem do meczetu. W meczecie wysłuchaliśmy bardzo ciekawego wykładu o religii islamu oraz mogliśmy zobaczyć jak modlą się wyznawcy tej wiary. Dzięki niezwykle miłemu przewodnikowi mieliśmy okazję wypić ciepłą herbatę w sali pod meczetem. Następnie udaliśmy się do hostelu by się zameldować i zostawić bagaże. Czas wolny spędziliśmy z naszymi kolegami, którzy oprowadzali nas po Kreuzbergu. Wieczorem podziękowaliśmy im za mile spędzony dzień oraz pożegnaliśmy się licząc na utrzymanie dobrego kontaktu. Następnego dnia o godz. 9:30 wyruszyliśmy by zwiedzić i zobaczyć kilka interesujących miejsc w Berlinie. W drodze mijaliśmy mur berliński i Pomnik Pomordowanych Żydów Europy. Na miejscu przechadzaliśmy się po placu przy bramie Brandenburskiej i Bundestagu. Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy był uniwersytet Humboldta. Miejsce to wywarło na nas niesamowite wrażenie. W głównym holu znajdowała się wystawa o różnych dziedzinach nauki, która  przedstawiała ciekawe tematy i instalacje świetlne. W uniwersytecie zebraliśmy dużo materiałów informujących o regułach ubiegania się o miejsce w szkole. Następnie podziwialiśmy katedrę berlińską oraz wystawę o pierwszych imigrantach tureckich w Niemczech w muzeum Bezirksmuzeum Friedrichshain-Kreuzberg. Po zakończeniu zwiedzania mieliśmy chwilę wolnego by zjeść. Przed przyjazdem autokaru podziękowaliśmy i pożegnaliśmy panią Grosseholz. O godzinie 15:00 wracaliśmy już do domu.