Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 6 w Szczecinie

IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Monte Cassino w Szczecinie oraz Gimnazjum nr 42 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Szczecinie

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Strona główna Pedagog szkolny MÓJ SPOSÓB NA STRES

MÓJ SPOSÓB NA STRES

Email Drukuj
Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 

W styczniu pedagog szkolny przeprowadził we wszystkich klas gimnazjum zajęcia pt. „Mój sposób na stres”. Podczas godzin wychowawczych uczniowie dowiedzieli się czym jest stres, poznali techniki i sposoby obniżające napięcie emocjonalne oraz nauczyli się rozpoznawać sygnały pochodzące z ciała, których prawidłowe rozeznanie determinuje późniejszą reakcję na stres. Podczas zajęć odbyła się „giełda pomysłów”, która pozwoliła na uczniom na podzielenie się własnymi, skutecznymi sposobami radzenia sobie ze stresem, głównie w sytuacjach szkolnych. Wszystkim osobom zaangażowanym w pracę na lekcjach serdecznie dziękuję.

A oto kilka sposobów na poradzenie sobie z sytuacją stresową :

1. Ćwiczenia oddechowe. Świetnie uspokajają umysł. Unieś ramiona nad głową i wyprostuj je. Mocno wciągnij (przez nos) powietrze do płuc, po czym wypuść je ustami, opuszczając jednocześnie ramiona. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

2. Moc ziół. Uczucie niepokoju najlepiej łagodzą: chmiel, kozłek lekarski i melisa. Dlatego po stresującym dniu zaaplikuj sobie ziołową herbatę. Łyżkę ziela zalej szklanką wrzątku i parz 15 minut. Odcedzony i przestudzony napar wypij przed pójściem do łóżka.

3. Aromaterapia. Antystresowe działanie mają m.in. olejki: szałwiowy, różany, rozmarynowy, lawendowy. Możesz np. odparowywać je w kominkach zapachowych, gdy potrzebujesz się wyciszyć, lub stosować do kąpieli (10 kropli), aby złagodzić napięcie mięśni.

4. Dobre jedzenie. Zatroszcz się, by w twojej diecie znalazło się jak najwięcej produktów zawierających węglowodany (pełnoziarniste pieczywo, kasze, ziemniaki), które podnoszą poziom zbawczej dla psychiki serotoniny. Chrup też orzechy, ponieważ są bogate w magnez - pierwiastek wzmacniający odporność psychiczną organizmu. Twój system nerwowy wzmocni również witamina B1. Zawiera ją m.in. chude mięso wieprzowe i płatki owsiane.

5. Akupresura. Jeśli czujesz się spięty, niemiłe uczucie ustąpi, gdy na 4-6 sekund ściśniesz pierwszy staw małego palca. Możesz też uciskać palcem punkt między brwiami.

6. Śmiech. To doskonały lek na stres! Badania naukowe wykazały, że śmiech autentycznie poprawia nastrój. We krwi obniża się bowiem poziom adrenaliny.

7. Muzyka. Ta, którą lubisz. Ale twoje nerwy najlepiej ukoi spokojna muzyka Mozarta. Dowiedziono, że utwory tego kompozytora normalizują ciśnienie tętnicze, ponieważ mają częstotliwości dźwięków zgodne z rytmem pracy serca.

8. Masaż. Aby pozbyć się napięcia mięśni szyi, rozmasuj skórę wzdłuż kręgosłupa szyjnego. A gdy boli cię głowa, wymasuj skronie i połóż na chwilę dłonie na zamkniętych oczach. Kiedy pomasujesz miejsce na środku zagłębienia w stopie, poczujesz się naprawdę błogo.

9. I najważniejszy antystresor. Ruch. Wskocz w sportowe buty i pobiegaj kwadrans po osiedlowych ścieżkach. Taka codzienna dawka ruchu wzmocni twój system nerwowy. Kiedy bowiem się ruszasz, krew krąży szybciej, usuwając z ustroju nadmiar hormonów stresu.


Samych przyjemnych chwil w szkole życzy pedagog.

Poprawiony: piątek, 17 czerwca 2016 10:31  


nasze_projekty.jpg